Válassza a mediációt!

" Az emberek az indokoltnál sokkal nagyobb valószínűséggel hiszik igaznak a saját véleményüket. Ezért is születik olyan sok rossz üzlet a piacon."

(Daniel Kahneman)


Gazdasági, üzleti mediáció


Az üzleti konfliktusok megoldására- cégek között, illetve cégen belül alkalmazott mediációs eljárás. A legtöbb konfliktus mögött vállalati, gazdasági vagy személyes érdekek állnak.

Mediáció lehetőségével az érdekeknek megfelelően kedvező költségszinten és rövid idő alatt lehet megoldani a konfliktust.

Valamennyi vállalkozó tudatába van annak, hogy ezek a problémák milyen gyorsan fajulhatnak komoly jogvitába. A konfliktusban hozott döntés felelősségét ezzel egy bíróra ruházzák át és az ügyvédek igénybe vétele ráadásul gyakran megakadályozza a szembesülést a mélyben meghúzódó és a vitát ténylegesen kiváltó problémákkal.

A mediátor nem döntőbíró, sokkal inkább vitavezetőként lép fel, hiszen a mediáció során a hangsúly a felek közti egyezkedésen van.

Ez leginkább előnyös vitarendezési technika az üzleti-, kereskedelmi- és pénzügyi világban, ahol különös jelentősége van a kiépített kapcsolatrendszer fenntartásának, a jó hírnévnek a gyors döntzéshozatalnak.


Gazdasági mediációra alkalmas esetek:

- munkavállaló és munkáltató közötti konfliktus,

- megrendelő- vállalkozó közti vitás ügyek (garancia érvényesítése, termék problémák kezelése, stb)

- cégek közötti jog- és érdekviták

- munkahelyen belüli konfliktusok

- örökösödési ügyek


A vitás ügy bírósági peres eljárás keretében igen költséges, évekig is elhúzódhat, majd ha itélet születik, sem biztos, hogy mindkét fél számára kedvező lesz. Arra sincs garancia, hogy pernyertesség esetén a felek be tudják tartani a bírósági ítéletet.


"Jobb ma egy egyezség, mint holnap egy veszteség!"